افزایش حجم آپلود در وردپرس یکی از مشکلاتی هست که تقریبا برای تمامی کاربران در وردپرس پیش اومده که در اون قادر نیستند تا فایل با حجم دلخواه خودشون را در وردپرس آپلود کنند. علت محدودیت در حجم آپلود وردپرس به میزبانی هاست شما برمیگرده که حداکثر میزان حجم آپلود در وردپرس را برای سرور روی چه میزان قرار داده باشه که اگر فایلی بیشتر از این حجم مشخص شده بخواهید آپلود کنید قادر به آپلود اون در رسانه وردپرس نخواهید بود و مجبورید یا از طریق هاست اقدام به آپلود فایل در وردپرس بکنید که در این صورت در رسانه وردپرس فایل به شما نشون داده نخواهد شد و یا اینکه میزان محدودیت حجم آپلود در وردپرس را با استفاده از روش‌هایی که وجود داره افزایش دهید.

در این آموزش ما قصد دارم تا به نحوه اضافه کردن حجم آپلود در وردپرس بپردازم که با استفاده از این آموزش قادر خواهید بود تا محدودیت حجم آپلود در وردپرس را به میزان دلخواه افزایش داده و محدودیتی که هنگام آپلود فایل در رسانه وردپرس را دارید برطرف کنید.

آموزش افزایش حجم آپلود در وردپرس

اما قبل از اینکه به روش های موجود برای افزایش حجم آپلود در وردپرس بپردازیم ابتدا باید ببینیم که چه میزان حجمی برای رسانه وردپرس ما تعیین شده است. برای این منظور کافیه تا در پیشخوان وردپرس به مسیر رسانه> افزودن مراجعه کنید تا مشابه تصویر زیر میزان حجمی که با استفاده از اون قادر هستید تا فایلی را در وردپرس آپلود کنید به شما نمایش داده شود.

 

 

همونطور که در تصویر میبینید حجم اپلود در وردپرس روی 2 مگابایت تنظیم شده که در این صورت قادر به آپلود فایل‌هایی با بیش از 2 مگابایت نخواهیم بود. حالا برای اینکه حجم آپلود در وردپرس را افزایش دهیم میتونیم به یکی از روش‌های زیر عمل کنیم تا هر کدوم که جواب داد ازش استفاده کنیم.

افزایش حجم آپلود وردپرس با php.ini

یکی از مرسوم‌ترین روش‌ها برای افزایش حجم آپود وردپرس با استفاده از فایل php.ini صورت میگیره که برای این منظور لازمه تا به این فایل در سرور دسترسی داشته باشید. بنابراین در صورتی که از سرور مجازی استفاده می‌کنید یا اینکه به این فایل در سرور دسترسی دارید باید به دنبال فایل php.ini بگردید و کدهای زیر را در اون قرار دهید.

 

همونطور که در این کدها میبینید در اینجا حجم آپلود روی 512 مگابایت تنظیم شده که به دلخواه خودتون میتونید اونو تغییر بدین.

افزایش حجم آپلود وردپرس با ساخت php.ini

اما در صورتی که به فایل php.ini دسترسی نداشتید میتونید خودتون در هاست یک فایل با این نام تعریف کنید و حجم آپلود را در وردپرس اضافه کنید. برای این منظور بعد از اینکه وارد هاست خودتون شدید و به مسیر public_html در file manager هاست مراجعه کردید وارد پوشه wp-admin شده و یک فایل با نام php.ini بسازید و کدهای زیر را داخل این فایل قرار بدین.

 

افزایش حجم آپلود وردپرس با functions.php

اما اگر با استفاده از روش‌های فوق موفق به اضافه کردن حجم آپلود در وردپرس نشدید میتونید با استفاده از فانکشن قالب هم حجم آپلود در وردپرس را افزایش دهید. برای این منظور بعد از اینکه به File manager هاست مراجعه کردید به مسیر /public_html/wp-content/themes/ مراجعه کرده و سپس وارد پوشه قالبی که روی سایت فعال هست و از اون استفاده میکنید شده و کدهای زیر را در مکان مناسبی از این فایل قرار دهید.

 

 

بعد از قرار دادن و ذخیره کدهای فوق در فایل فانکشن قالب میتونید به رسانه وردپرس مراجعه کرده و ببینید که حجم آپلود در وردپرس اضافه شده است یا خیر.

دقت داشته باشید که قبل از ایجاد هرگونه تغییری در فایل فانکشن قالب خودتون یک نسخه کپی از اون تهیه کنید تا در صورت بروز خطا بتونید مشکل را سریعا برطرف کنید.

افزایش حجم آپلود وردپرس با htaccess.

یکی دیگه از روش‌هایی که با استفاده از اون میتونید حجم آپلود وردپرس را اضافه کنید با استفاده از فایل htaccess. هاست صورت میگیره که میتونید با قرار دادن کد زیر در این فایل حجم آپلود را اضافه کنیدو معمولا این روش بهتر از سایر روش‌ها جواب میده اما اگر تو تنظیمات پیوندهای یکتا وردپرس اقدام به تغییر پیوند یکتا کنید یا حتی روی دکمه ذخیره تغییرات بدون انجام هیچ تغییری کلیک کنید این فایل از نو ساخته میشه که تنظیماتی هم که برای اضافه کردن حجم آپلود در وردپرس وارد کردید از بین خواهند رفت و مجددا باید کدها را وارد کنید.

برای این منظور ابتدا وارد هاست شده و سپس به File Manager مراجعه کنید. بعد از این مرحله به مسیر public_html مراجعه کرده و به دنبال فایلی با نام htaccess. بردید. همونطور که از نقطه ابتدایی نام این فایل مشخصه این فایل جزو فایل‌های مخفی در هاست هستش پس اگر برای اولین بار قصد تغییر در این فایل را داشته باشید به شما نمایش داده نخواهد شد. بنابراین روی دکمه Settings که در بالای صفحه در سمت راست قرار داره کلیک کنید و بعد از اینکه پنجره زیر براتون باز شد تیک گزینه Show hidden files را فعال کرده و روی دکمه Save کلیک کنید تا فایل htaccess. نمایش داده شود.

 

 

حالا بعد از اینکه فایل htaccess. نمایش داده شد روی اون راست کلیک کرده و گزینه Edit را انتخاب کنید تا صفحه ویرایش فایل براتون باز شده و کدهای زیر را درون اون قرار داده و ذخیره کنید.

بعد از قرار دادن کد حجم آپلود در وردپرس اضافه خواهد شد.

افزایش حجم آپلود وردپرس با افزونه Increase Max Upload Filesize

اما اگر باز هم تا به حال موفق به افزایش حجم آپلود در وردپرس نشدید میتونید از افزونه برای این کار استفاده کنید. افزونه‌ای که قصد معرفی اونو دارم با عنوان Increase Max Upload Filesize در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون موفق شده تا بیش از 20.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه قادر به افزایش حجم آپلود در وردپرس خواهید بود.

 

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام Increase Max Upload Filesize در پیشخوان وردپرس شما افزودن خواهد شد. روی این منو کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات افزونه افزایش حجم آپلود در وردپرس هدایت شوید.

 

 

حالا همونطور که در تصویر میبینید مقدار حجم دلخواه خودتون را که قصد دارید در رسانه وردپرس افزایش بدین بر حسب بایت وارد کرده و ذخیره کنید. در اینجا من قصد دارم تا حجم آپلود در وردپرس را روی 488 مگابات تنظیم کنم بنابراین باید میزان این حجم بر حسب بایت را روی 512000000 انتخاب کنم.

 

 

حالا همونطور که در تصویر میبینید حجم آپلود در وردپرس افزایش پیدا کرده و میتونم فایل با این میزان حجم را در اون آپلود کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *