ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی در وردپرس و ساخت صفحه پرداخت دلخواه یکی از نیازهای کاربران در وردپرس است تا با استفاده از اون بتوانند هزینه خدمات و تبلیغاتی که در سایت خود قرار می‌دهند را از کاربران خود دریافت کنند. اگر سایت شما به صورت فروشگاهی نباشد و در اون محصولی را عرضه نکنید و اینکه بخواهید یک فرم پرداخت ایجاد کنید تا مدت‌ها قبل به این صورت بود که به خاطر نبود افزونه‌های رایگان در مخزن وردپرس برخی کاربران مجبور بودند تا اقدام به نصب ووکامرس در وردپرس کرده و با ایجاد یک محصول و تعیین هزینه از کاربران بخواهند تا بسته به مقدار مبلغ تعداد خرید محصول را بیشتر کنند تا هزینه نهایی اعمال شده و سپس اقدام به پرداخت کنند. اما حالا شما میتونید تا با استفاده از افزونه پرداخت دلخواه در وردپرس میتونید تا نسبت به ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی در وردپرس اقدام کرده و امکان پرداخت آنلاین را از طریق درگاه‌های بانک ملت، سامان و زرین پال را در سایت خود فراهم کنید.

در این آموزش ما قصد داریم تا به معرفی افزونه پرداخت دلخواه در وردپرس بپردازیم که با استفاده از آن قادر به ایجاد فرم پرداخت اینترنتی در وردپرس با امکان ساخت فیلدهای سفارشی در وردپرس بوده و میتونید هزینه خدمات و تبلیغاتی که در سایت خودتون قرار میدین را با استفاده از این افزونه از کاربران خود دریافت کنید.

ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی در وردپرس با افزونه درگاه پرداخت وردپرس

افزونه‌ای که قصد معرفی اونو دارم با نام pardakht delkhah در مخزن وردپرس ثبت شده و تا به امروز تونسته تا بیش از 400 نصب فعال و کسب امتیاز 5 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه قادر به ساخت فرم پرداخت دلخواه در وردپرس خواهید بود.

 

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام پرداخت دلخواه در پیشخوان وردپرس اضافه میشه،‌ روی این منو کلیک کنید تا به صفحه افزونه در پیشخوان وردپرس هدایت شوید.

 

 

 

همونطور که در تصویر میبینید و در بالا هم بهش اشاره شد با استفاده از افزونه پرداخت دلخواه در وردپرس قادر هستید امکان پرداخت دلخواه در وردپرس را با هر تعداد فیلد که لازم دارید ایجاد کرده و از انواع فیلدهای متنی، انتخابی، پاراگراف و لیست بازشو در آن استفاده کنید. برای ساخت فیلد جدید کافیه تا در همین صفحه با کلیک روی دکمه افزودن فیلد که در بالای صفحه قرار داره انواع فیلدهای انتخابی خود را اضافه کنید تا کاربران هنگام پرداخت هزینه در صفحه پرداخت وردپرس این فیلدها را تکمیل کنند. به عنوان مثال در نمونه زیر فیلدی برای انتخاب شهر محل سکونت پرداخت کننده تعریف شده که کاربر هنگام پرداخت قادر به انتخاب محل سکونت خودش خواهد بود.

 

 

حالا بعد از اینکه فیلدهای دلخواه خودتون را برای صفحه پرداخت دلخواه در وردپرس ایجاد کردید روی دکمه ذخیره تغییرات که در انتهای صفحه قرار داره کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شده و فیلدها ساخته شوند. سپس به زیر منوی تنظیمات درگاه‌ها مراجعه کرده و درگاه اینترنتی که قصد استفاده از اون را دارید را انتخاب کرده و اطلاعات درگاه که شامل ترمینال، نام کاربری و رمز عبور درگاه است را وارد کنید.

 

 

این افزونه در حال حاضر از سه درگاه پرداخت اینترنتی که شامل درگاه پرداخت بانک ملت، درگاه پرداخت زرین پال و درگاه پرداخت pay.ir که متعلق به شرکت سامان کیش میباشد پشتیبانی میکنه که قادر به ایجاد فرم پرداخت با استفاده از این سه درگاه پرداخت اینترنتی خواهید بود. بعد از اینکه درگاه پرداخت انتخابی خودتون را تعیین کردید و اطلاعات درگاه را وارد کردید به منوی تنظیمات مراجعه کنید. با مراجعه به تنظیمات افزونه قادرید امکان ارسال پیامک به پرداخت کننده را در هنگام پرداخت هزینه فعال کنید. این گزینه همانطور که در تصویر زیر میبینید نیازمند نصب افزونه جانبی wp-sms می‌باشد که با نصب آن میتونید از سامانه پیام کوتاهی که استفاده می‌کنید و در لیست سامانه‌های پیامکی قرار داره استفاده کنید.

 

 

موبایل مدیر(ان): با استفاده از این گزینه میتونید شماره تلفن مدیران سایت را وارد کنید تا هرگاه پرداختی صورت گرفت یک پیامک اطلاع رسانی برای کاربرانی که انتخاب کردید ارسال شود.

فعال کردن اطلاع رسانی با پیامک: با استفاده از این گزینه میتونید پیامک پرداخت هزینه را برای شخص پرداخت کننده ارسال کنید و با استفاده از شورت کدهای فرمت ارسال پیامک اطلاعات پرداخت را به وی پیامک کنید.

استایل فرم: در نهایت با استفاده از این گزینه هم میتونید تا رنگ فرم را برای صفحه پرداخت دلخواه در وردپرس انتخاب کنید.

حالا برای اینکه فرم پرداخت را در سایت خودتون نمایش بدین به مسیر برگه‌ها در وردپرس مراجعه کرده و با استفاده از آموزش کار با برگه ها در وردپرس و ایجاد صفحه جدید در وردپرس یک برگه جدید ایجاد کرده و شورت کد زیر را در این برگه قرار داده و برگه را منتشر کنید.

بعد از قرار دادن این شورت کد در برگه و انتشار برگه فرم پرداخت اینترنتی در وردپرس مشابه تصویر زیر نمایش داده شده و کاربران قادر هستند تا اقدام به پرداخت هزینه با هر مبلغ انتخابی کنند.

 

 

بعد از تکمیل فرم پرداخت و کلیک روی دکمه پرداخت در صفحه پرداخت دلخواه وردپرس کاربران به صفحه درگاه پرداخت بانک هدایت خواهند شد و بعد از پرداخت هزینه جزییات پرداخت که شامل مبلغ، شماره پیگیری و… است را میتوانند مشاهده کرده و علاوه بر آن در قالب ایمیل و یا پیامک بسته به تنظیماتی که انجام داده‌اید دریافت کنند.

 

 

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا اقدام به ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی در وردپرس بکنید. اگر در رابطه با این آموزش و نحوه ساخت درگاه پرداخت آنلاین در وردپرس سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *