قرار دادن کد دلخواه در هدر و فوتر وردپرس یکی از عمده مشکلات کاربران آماتور و تازه وارد در وردپرس هست که به دلیل عدم آشنایی با وردپرس و همچنین عدم آشنایی با کدنویسی و اینکه هر یک از فایل‌های یک قالب مناسب چه کاریه و چه کدی را در این فایل‌ها قرار بدیم تا محتوای دلخواه در اون نمایش داده بشه باعث ایجاد مشکلات بیشتر میشه که برای اضافه کردن کد دلخواه در هدر و فوتر وردپرس براشون پیش میاد. از اونجایی هم که بیشتر این کاربران بعد از وبلاگ نویسی به سراغ وردپرس اومدن با حجم بزرگی از کدهای برنامه نویسی و فایل‌های مختلف که مربوط به افزونه و قالب وردپرس میشه مواجه میشن که همین موضوع باعث سردرگمی اونها در اضافه کردن چند قطعه کد ساده در هدر و فوتر وردپرس خواهد شد.

در این آموزش ما قصد معرفی افزونه قرار دادن کد در هدر و فوتر وردپرس را داریم که با نصب و فعال سازی این افزونه میتونید هر نوع کد را در هدر و فوتر وردپرس قرار بدین تا در اون نمایش داده شود. این کدها میتونه شامل کد آمارگیر وردپرس و هر نوع کد دلخواهی باشه که از اون برای اتصال وردپرس به گوگل آنالیتیکس و یا نمایش هر نوع محتوای دلخواهی در وردپرس را دارید.

قرار دادن کد دلخواه در هدر و فوتر وردپرس

افزونه اضافه کردن کد در هدر و فوتر وردپرس که قصد معرفی اونو دارم با عنوان Insert Headers and Footers در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون موفق شده بیش از 400.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.4 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه قادر خواهید بود تا هر نوع کد دلخواهی که قصد دارید در هدر وردپرس یا فوتر وردپرس نمایش داده بشه را وارد کنید. این افزونه به شما امکان میده تا بدون نیاز به دانش برنامه نویسی کدهایی مثل آمارگیر وردپرس، کد ای نماد در وردپرس و… را در سایت خودتون قرار داده و اونو نمایش دهید.

 

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام Insert Headers and Footers در بخش تنظیمات پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه میشه، روی این منو کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات افزونه دسترسی پیدا کرده و هر نوع کدی که قصد نمایش اونو در فوتر دارید را قرار داده و در سربرگ یا پانوشت وردپرس نمایش دهید.

 

 

Scripts in Header: با استفاده از این فیلد میتونید کدهایی که مربوط به نمایش در هدر یا سربرگ سایت هستند را قرار بدین تا در بالای سایت نمایش داده شوند. تمامی کدهایی که در این فیلد وارد میکنید در تگ <head> قرار داده و نمایش داده خواهند شد.

Scripts in Footer: با استفاده از این فیلد هم میتونید کدهایی که مربوط به نمایش در فوتر یا پابرگ سایت هستند را قرار بدین تا در انتهای سایت نمایش داده شوند. تمامی کدهایی که در این فیلد وارد میکنید در تگ </body> قرار داده و نمایش داده خواهند شد.

حالا بعد از اینکه کد دلخواه خودتون را برای نمایش در وردپرس در هر یک از فیلدهای ذکر شده قرار دادین روی دکمه Save کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شوند، سپس سایت خودتون را باز کنید تا مشابه نمونه زیر تغییرات را در اون مشاهده کنید. همونطور که در تصویر زیر میبینید من کد یک بنر را برای هاست میزبان‌فا در فیلد کد هدر قرار دادم که حالا در هدر سایت نمایش داده شده.

 

 

این افزونه به شما امکان میده تا هر نوع کدی را در هدر و فوتر وردپرس قرار بدین، به عنوان نمونه اگر شما از افزونه‌های اسلایدر و… هم استفاده کنید که برای نمایش اسلایدر ساخته شده نیاز به قرار دادن شورت کد هست کافیه تا شورت کد را در این افزونه قرار بدین تا در محلی که تعیین شده نمایش داده شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *