در این آموزش به نحوه اتصال آمارگیر گوگل آنالیتیکس به وردپرس میپردازم که با استفاده از اون میتونید تا آمارگیری که برای سایت وردپرسی خودتون در گوگل آناتیتیک ساختید را به وردپرس متصل کنید. بررسی آمار و ارقام وردپرس یکی از نیازهای اصولی سایت‌ها است تا بتونید رفتار کاربران و صفحات خودتون را بررسی کنید تا ببینید بیشترین ورودی‌ها را از کجا دارید، در چه حوزه‌هایی برای دریافت ترافیک کم کاری کردید و… تا بتونید با استفاده از تحلیل آماری به بهبود ترافیک سایتتون بپردازید.

بنابراین اگر شما به دنبال این هستید تا با اتصال آمارگیر گوگل به وردپرس به صورت مداوم و صحیح آمار سایت خودتون را زیر نظر داشته باشید تا انتهای این آموزش با ما همراه باشید تا به نحوه اتصال آمارگیر گوگل به وردپرس بپردازیم.

آموزش نحوه اتصال آمارگیر گوگل آنالیتیکس به وردپرس

قبل از اینکه به ثبت سایت خودتون در گوگل آنالیتیکس بپردازید ابتدا لازمه تا یک اکانت گوگل داشته باشید. برای استفاده از اکانت گوگل هم کافیه تا یک جیمیل داشته باشید. پس اگر جیمیل ندارید ابتدا یک اکانت جیمیل بسازید و سپس وارد اکانت خودتون بشید. اگر هم جیمیل دارید کافیه تا به آدرس https://www.google.com/analytics مراجعه کرده و سپس مشابه تصویر زیر روی دکمه SIGN IN کلیک کرده و سپس در منوی باز شده گزینه Analytics را انتخاب کنید.

 

 

بعد از اینکه وارد صفحه بعدی شدید لازمه تا یک کد tracking code از گوگل دریافت کنید تا با استفاده از این کد بتونید آمار سایتتون را با استفاده از آمارگیر گوگل بررسی و آنالیز کنید. بنابراین مشابه تصویر زیر روی گزینه Tracking Info کلیک کنید و سپس بعد از باز شدن منوی کشویی گزینه tracking code را انتخاب کنید.

 

 

بعد از اینکه روی این گزینه کلیک کردید وارد صفحه‌ای مشابه تصویر زیر خواهید شد که در این مرحله یک کد به شما ارائه خواهد شد. مشابه تصویر این کد را کپی کنید تا با قرار دادن در تگ head سایت خودتون بتونید عملیات اتصال گوگل آنالیتیکس به وردپرس را فراهم کنید.

 

 

حالا که کد را کپی کردید وارد پیشخوان وردپرس شده و سپس به مسیر نمایش> ویرایشگر مراجعه کرده و فایل header.php جهت ویرایش کردن انتخاب کنید. سپس کد مورد نظر را درست قبل از تگ بسته <head> قرار دهید.

 

 

حالا بعد از اینکه فایل را ذخیره کردید سایت وردپرسی شما به گوگل آنالیتیکس متصل شده و میتونید آمار بازدید سایت وردپرسی خودتون را بررسی و مورد آنالیز قرار بدین. حالا بعد از اینکه کد را در این فایل قرار دادین نهایتا تا 48 منتظر بمونید تا اطلاعات ترافیک و آمار و ارقام بازدید سایت شما در آمارگیر گوگل ظاهر شده و بهتون نمایش داده شود. برای مشاهده آمار هم کافیه تا وارد صفحه گوگل آنالیتیکس شده و سپس به آدرس https://analytics.google.com/analytics/web/مراجعه کرده و آمار بازدید سایت حودتون را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *