مدیریت فایل htaccess در وردپرس این امکان را به شما میده تا برخی امکانات مدنظر برای سایت را با استفاده از این فایل پیاده سازی کرده و آنها را مدیریت کنید. فایل htaccess وردپرس امکان شخصی سازی بخش‌های گوناگون در وردپرس را میده که از جمله این امکانات میشه به موارد زیر اشاره کرد:

در این آموزش ما ابتدا قصد داریم تا به معرفی افزونه htaccess وردپرس بپردازیم که با استفاده از این افزونه میتونید به مدیریت فایل htaccess در وردپرس بپردازید و قابلیت‌هایی که میتونه برای امنیت وردپرس و سرعت سایت شما مناسب باشه را در اون فعال کنید.

آموزش مدیریت فایل htaccess در وردپرس

افزونه‌ای که برای مدیریت فایل htaccess. در وردپرس قصد معرفی اونو دارم با نام WP htaccess Control در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون تونسته بیش از 20.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.4 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه قادر به مدیریت htaccess وردپرس هستید. 

 

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام htaccess Control در بخش تنظیمات وردپرس پیشخوان سایت اضافه میشه، روی این منو کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات افزونه htaccess وردپرس هدایت شوید.

 

 

custom author permalink: با استفاده از این گزینه میتونید پیوند یکتای مربوط به کاربران و نویسنده‌های وردپرس را به دلخواه تغییر دهید. در حالت عادی نامک استفاده شده در آدرس نویسنده‌ها author هست که میتونید با تغییر اون در این گزینه به نام دلخواه تغییر دهید، اما دقت کنید که در صورت استفاده از این افزونه پیوند یکتا وردپرس نباید بر روی حالت پیشفرض وردپرس قرار داشته باشد.

custom pagination permalink: با استفاده از این گزینه میتونید امکان استفاده از نامک دلخواه را درست مثل آدرسی که در بخش نویسنده‌ها ذکر شد برای صفحات دیگه که دسته‌بندی، برچسب و آرشیو در اون نمایش داده میشه را انتخاب کنید.

custom search permalink: با استفاده از این گزینه هم میتونید تا از نامک دلخواه در آدرس جستجو وردپرس استفاده کنید تا هرگاه کاربری از فرم جستجو وردپرس استفاده کرد به جای نامک پیشفرض وردپرس در نتایج جستجو از این نامک استفاده شود.

 

 

remove taxonomies and author base: با مراجعه به این بخش میتونید taxonomy بخش‌های مختلف وردپرس مثل دسته‌بندی، برچسب و…  را برای مطالب و محصولات از بخش آدرس در سایت خود حذف کنید. به عبارت دبگه در صورت فعال کردن این گزینه عبارت category در آدرس دسته‌بندی، عبارت tag در آدرس برچسب، عبارت author در آدرس نویسنده و… حذف خواهند شد.

 

 

htaccess sugestions: با استفاده از این بخش میتونید قابلیت‌های ویژه‌ای که با استفاده از فایل htaccess. در وردپرس وجود داره در سایتتون فعال کنید. این موارد عبارتند از:

Maintenance Mode: با استفاده از این گزینه میتونید سایت را به حالت تعمیر تغییر دهید تا هرگاه بازدید کننده‌ای وارد سایت شد حالت تعمیر فعال شده و صرفا آی‌پی کاربرانی که اجازه دسترسی به سایت را دارند قادر به مشاهده سایت باشند.

از طریق Redirection که در این بخش قرار داره هم میتونید لینکی برای حالت تعمیر قرار بدین تا هنگام مراجعه به سایت آی‌پی هایی که دسترسی برای آنها وجود ندارد به این لینک هدایت شوند.

 

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا اقدام به مدیریت htaccess. در وردپرس بکنید. اگر در رابطه با مدیریت htaccess در وردپرس سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *