تغییر ایمیل پیشفرض در وردپرس و سفارشی سازی ایمیل های ارسالی وردپرس این امکان را به شما میده تا اقدام به تغییر متن ایمیل های وردپرس کرده و اطلاعات دیگه مثل ارسال کننده ایمیل، نام ارسال کننده ایمیل در وردپرس و… را برای خودتون شخصی سازی کنید. همونطور که می‌دوید بعد از هر بار تغییراتی مثل ارسال دیدگاه در وردپرس، ثبت نام کاربر جدید و… ایمیل‌هایی بر اساس تنظیمات انتخاب شده برای اطلاع رسانی به ادمین سایت و حتی خود کاربران ارسال میشه، اما مشکلی که در ایمیل‌های ارسالی وردپرس وجود داره اینه که کاملا ساده هستند و هیچ دسترسی برای شخصی سازی کردن اونها از طریق پیشخوان وردپرس ندارید و مجبورید تا با استفاده از کدنویسی اقدام به ویرایش ایمیل وردپرس کرده و تنظیمات ایمیل وردپرس را برای خودتون شخصی سازی کنید.

در این آموزش ما قصد دارم تا به نحوه سفارشی سازی کردن ایمیل‌های وردپرس بپردازم که با استفاده از این آموزش میتونید اقدام به تغییر تنظیمات ایمیل وردپرس کرده و کارهایی مثل تغییر نام ارسال کننده ایمیل وردپرس، تغییر آدرس ایمیل ارسال کننده در وردپرس و تغییر متن ایمیل های وردپرس بکنید. پس اگر شما هم به دنبال شخصی سازی در سایت خودتون هستید تا انتهای این آموزش با ما همراه باشید.

آموزش تغییر ایمیل پیشفرض در وردپرس

همونطور که میدونید آدرس ایمیل‌های ارسالی در وردپرس با استفاده از اکانت ایمیلی با نام WordPress ارسال می‌شوند که بر روی دامنه شما ست شده است. به عنوان نمونه WordPress@mizbanfa.net که در اینجا mizbanfa.net نام دامنه و جایی هستش که وردپرس روی اون نصب شده و ایمیل‌های ارسالی در سیستم مدیریت محتوای وردپرس با استفاده از این ایمیل ارسال می‌شوند.

 

 

حالا همونطور که در تصویر میبینید ایمیل‌های ارسال به گونه‌ای هستند که از کلمه وردپرس هم برای نام ارسال کننده ایمیل و هم برای اکانت ایمیل ارسال کننده استفاده شده است، این اتفاق زیاد جالب نیست و اگر کاری کنید تا اقدام به تغییر نام ارسال کننده ایمیل و تغییر ایمیل ارسال کننده در وردپرس بکنید شاید سایتتون بهتر به چشم بیاد و بتونید با استفاده از برندینگ خودتون و شخصی سازی که روی اون اعمال می‌کنید ایمیل‌های خودتون را ارسال کنید.

تغییر نام ایمیل ارسال کننده در وردپرس

برای این منظور میتونید از افزونه تغییر نام ارسال کننده ایمیل در وردپرس و افزونه تغییر ایمیل ارسال کننده وردپرس استفاده کنید که هر دو این قابلیت در قالب یک افزونه در اختیار قرار داره و میتونید با استفاده از این افزونه به راحتی ایمیل‌های ارسالی در وردپرس را شخصی سازی کنید. برای این منظور افزونه WP Change Default From Email میتونه انتخاب خوبی براتون باشه، این افزونه تاکنون موفق شده بیش از 8.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.7 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از اون میتونید آدرس ایمیل و نام ارسال کننده ایمیل‌های ارسالی در وردپرس را تغییر دهید.

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام Change From Email در بخش تنظیمات پیشخوان سایت وردپرسی شما افزوده خواهد شد، روی این منو کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات افزونه هدایت شده و از نام دلخواه برای ایمیل وردپرس و اکانت ایمیل دلخواه برای ارسال کننده ایمیل وردپرس استفاده کنید.

 

 

Enable/Disable: با استفاده از این گزینه میتونید کارکرد افزونه برای ارسال کننده ایمیل در وردپرس را فعال یا غیرفعال کنید. در صورت غیرفعال بودن این گزینه ایمیل‌ها با همون ساختار پیشفرض در وردپرس ارسال خواهند شد.

From Name: در این فیلد نام دلخواه خودتون را برای ارسال کننده ایمیل در وردپرس وارد کنید.

From Email: در این فیلد هم آدرس اکانت ایمیل ارسال کننده در وردپرس را برای ارسال ایمیل‌های وردپرس وارد کرده و در نهایت روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید. حالا از این پس ایمیل‌های ارسالی در وردپرس با نام دلخواه و ایمیل دلخواه ارسال خواهند شد.

سفارشی سازی محتوای ایمیل ارسالی در وردپرس

حالا اگر قصد دارید تا محتوای ایمیل ارسالی خودتون را در وردپرس شخصی سازی کرده و از محتوای HTML در اون استفاده کنید تا محتوای ارسالی در ایمیل وردپرس با یک ساختار همراه با html همراه بوده و از ستون‌بندی، لوگو، عنوان سایت و… در جای مناسب اون استفاده کنید میتونید از افزونه WP Better Emails استفاده کنید. این افزونه امکان شخصی سازی محتوای ایمیل‌های ارسالی در وردپرس را به شما میده و با استفاده از اون میتونید از طراحی دلخواه html برای ایمیل‌های ارسالی در وردپرس استفاده کنید. همچنین اگر قصد تغییر نام ایمیل ارسال کننده در وردپرس و تغییر ایمیل ارسال کننده وردپرس را هم دارید میتونید با استفاده از این افزونه هم اقدام کنید تا نیازی به استفاده از هر دو افزونه معرفی شده در این آموزش نداشته باشید. 

 

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام WP Better Emails در بخش تنظیمات پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه خواهد شد که با مراجعه به این منو به صفحه تنظیمات افزونه هدایت میشوید.

 

 

حالا همونطور که در تصویر هم میبنید در قست نام و ایمیل میتونید مشابه افزونه قبلی که معرفی کردم اقدام به تغییر نام ایمیل ارسال کننده در وردپرس و تغییر ایمیل ارسال کننده در وردپرس بکنید. سپس با استفاده از بخش قالب html میتونید با استفاده از ویرایشگر محتوای ایمیل خودتون را به همراه استفاده از کدهای HTML شخصی سازی کنید و در نهایت بعد از اینکه شخصی سازی انجام شد با کلیک روی دکمه پیش نمایش زنده به صورت آنلاین اونو مشاهده کنید.

در نهایت میتونید بعد از ذخیره کردن تنظیمات ایمیل وردپرس از بخش Preview ایمیل دلخواه خودتون را در فیلد ارسال پیش نمایش به ایمیل وارد کنید و روی دکمه ارسال کلیک کنید تا یک نمونه ایمیل به عنوان تست به این ایمیل ارسال بشه.


کد تغییر ایمیل ارسال کننده و نام فرستنده در وردپرس

در صورتی که مایل به استفاده از افزونه برای تغییر ایمیل فرستنده در وردپرس و تغییر نام فرستنده در ایمیل وردپرس نیستید، میتونید با استفاده از کدنویسی و اضافه کردن چند خط کد ساده این قابلیت رو در سایت فعال کنید. برای این منظور وارد هاست خودتون شده و روی گزینه File Manager کلیک کنید.

 

 

سپس به مسیر public_html/wp-content/themes مراجعه کرده و وارد پوشه قالبی که در حال حاضر روی سایت فعال هست و از اون استفاده می‌کنید بشید. به دنبال فایل فانکشن قالب(functions.php) بگردید و کدهای زیر را در انتهای این فایل و قبل از خط <? قرار بدین.

حالا همونطور که در قطعه کد بالا میبینید در خط سوم به جای ایمیل admin@mizbanfa.net آدرس ایمیل دلخواه خودتون را قرار بدین و در خط هفتم هم به جای MIZBANFA BLOG نام دلخواه برای فرستنده ایمیل را انتخاب کرده و فایل را ذخیره کنید.

این نکته را هم به خاطر داشته باشید که از از چایلد تم یا همون CHILD THEME در قالب سایت خودتون استفاده می‌کنید، کدهای فوق را باید در یکی از فایل‌های فانکشن قالب اصلی یا چایلد تم قرار بدین. پیشنهاد می‌کنم کد رو داخل فایل چایلد تم قرار بدین که تغییراتی داخلش صورت نمیگیره و با آپدیت قالب تغییرات رو از دست نخواهید داد.

حالا از این پس هر گاه ایمیل از سمت وردپرس دریافت کنید، یا حتی تو مواردی مثل ارسال ایمیل هنگام پاسخ به نظرات کاربران در وردپرس یا ارسال جزییات سفارش خرید ایمیلی به کاربران ارسال بشه، از این نام و آدرس ایمیل استفاده خواهد شد.

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید نسبت به تغییر ایمیل ارسالی در وردپرس و سفارشی کردن محتوای ایمیل ارسالی وردپرس اقدام کنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *