ساخت صفحه تعمیر وردپرس این امکان را برای سایت شما فراهم میکنه تا هر زمان که نیاز به اعمال تغییراتی در سایت خودتون داشتید یک صفحه برای حالت تعمیر و به زودی برمیگردیم در وردپرس بسازید تا کدهایی که در قالب یا افزونه خودتون اعمال می‌کنید تا تغییرات در سایت اعمال شوند برای بازدیدکنندگان نمایش داده نشه تا همین مسئله باعث ایجاد بی نظمی در سایت و نمایش خطاهای مختلف بشه. معمولا در بیشتر مواقع این بازدیدکنندگان جدید هستند که وقتی به سایت ما وارد میشن اگر سایت مطابق با سلیقه اونها بود و چیزهایی که به دنبالش بودن را در بهترین حالت ممکن پیدا کردند درست مشابه یک مشتری فروشگاه بازدید کننده دائمی خواهند شد، اما وقتی در نگاه اول با بی نظمی و چیدمان نامتعارف در سایت مواجه شوند کافیه تا روی دکمه بستن تب مرورگر کلیک کنند، اینجاست که شما کاربر را برای همیشه از دست خواهید داد و هر جا هم که نامی از وبسایت شما مشاهده کنه احتمال کلیک روی لینک سایت شما بسیار پایین خواهد بود.

در این آموزش ما قصد معرفی افزونه coming soon وردپرس را داریم که با استفاده از این افزونه میتونید یک صفحه زیبا و شکیل را طراحی کنید تا هر زمان که در حال ایجاد تغییرات در قالب هستید، فقط نقش‌های کاربری که تعیین کردید قادر باشند محتوای سایت را مشاهده کنند و برای سایر کاربران به هر لینک از صفحاتتون که مراجعه می‌کنند این صفحه طراحی شده که در اون عنوانی مثل در حال به‌روزرسانی هستیم، به زودی برمیگردیم نمایش داده خواهد شد.

آموزش ساخت صفحه تعمیر وردپرس

افزونه coming soon وردپرس و پلاگین ساخت صفحه تعمیر در وردپرس که قصد معرفی اونو دارم با عنوان YITH Pre-Launch در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون موفق شده بیش از 8.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.8 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه میتونید نسبت به ساخت صفحه تعمیر و به زودی برمیگردیم در وردپرس اقدام کنید.

 

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام Pre-Launch در بخش نمایش پیشخوان سایت وردپرس شما افزوده میشه، روی این منو کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات افزونه تعمیر وردپرس هدایت شوید.

 

Enable Pre-Launch: برای اینکه افزونه شروع به کار بکنه و صفحه به زودی برمیگردیم در وردپرس نمایش داده بشه ابتدا باید این گزینه را فعال کنید. سپس از بخش Roles نقش‌های کاربری که اجازه دارند محتوای سایت به اونها نمایش داده بشه را تعیین کنید. این نقش‌های کاربری میتونه شامل مدیر سایت، نویسنده، ویرایشگر و… باشه که در صورت انتخاب هر نقش کاربری سایت براش نمایش داده میشه اما برای کاربران صفحه به زودی برمیگردیم وردپرس نمایش داده خواهد شد.

Message: تو این فیلد میتونید پبغام دلخواه خودتون را برای نمایش صفحه به زودی برمیگردیم در وردپرس وارد کنید تا نمایش داده شود. این فیلد از HTML پشتیبانی میکنه و میتونید از تگ‌های گوناگون html در این بخش استفاده کنید.

 

 

Custom style: در این فیلد میتونید کلاس دلخواه خودتون را که در استایل ازش استفاده کردید را وارد کنید تا در افزونه اعمال بشه و از فونت دلخواه، چینش متن راست به چپ و… در اون استفاده کنید که این طراحی به میزان دانش شما به CSS بستگی خواهد داشت.

Mascotte: از این بخش میتونید تصویری را برای نمایش در پس زمینه باکس متنی و هدر صفحه به زودی وردپرس قرار بدین تا نمایش داده بشه که در حالت پیشفرض تصویر یک موشک در افزونه تعبیه شده است.

Typography: با استفاده از این بخش میتونید فونت و رنگبندی دلخواه برای متن استفاده شده در صفحه به زودی وردپرس را انتخاب کنید. از بخش Title font of message میتونید فونت و رنگ دلخواه برای عنوان صفحه و از بخش Paragraph font of message هم فونت و رنگ دلخواه برای متن پیام را وارد کنید.

Colors: در نهایت از این بخش هم میتونید رنگ border برای باکس صفحه بزودی وردپرس را وارد کنید.

 

 

Background image: با استفاده از این گزینه میتونید یک تصویر را برای پس زمینه صفحه به زودی وردپرس انتخاب کنید یا اگر قصد استفاده از تصویر در پس زمینه را ندارید میتونید از بخش Background Color یک رنگ برای پس زمینه انتخاب کنید تا به جای تصویر رنگ انتخابی نمایش داده شود.

Background Repeat: از این بخش میتونید حالت تکرار برای پس زمینه را در صورتی که پس زمینه تصویری انتخاب شده باشه انتخاب کنید که در حالت تکرار شونده باشه و یا در موقعیت خاصی نمایش داده بشه.

Background Position: از این بخش هم میتونید موقعیت نمایش پس زمینه را انتخاب کنید تا در چه بخشی نمایش داده شود.

Background Attachment: و در نهایت از این گزینه هم میتونید پس زمینه تصویری را به صورت فیکس شده انتخاب کنید یا اینکه با اسکرول به پایین صفحه پس زمینه هم اسکرول بخوره.

 

 

Logo image: از این گزینه میتونید لوگو سایت خودتون را انتخاب کنید تا در بالای صفحه نمایش داده بشه، بعد از کلیک روی گزینه Upload رسانه وردپرس براتون باز میشه که میتونید تصویر خودتون را انتخاب کرده یا یک تصویر آپلود کنید. همچنین با وارد کردن آدرس لوگو در این فیلد هم میتونید لوگو انتخابی را نمایش بدین.

Logo tagline: در این فیلد میتونید شعار سایت خودتون را وارد کنید و سپس از بخش Logo tagline font رنگ دلخواه و فونت دلخواه برای شعار انتخابی را وارد کنید تا در زیر تصویر لوگو نمایش داده شود.

 

 

Enable countdown: با فعال کردن این گزینه یک شمارنده به صفحه اضافه میشه که با استفاده از بخش Countdown to میتونید تاریخ دقیق و ساعت بازگشت سایت و انتشار نسخه جدید را وارد کنید تا کاربران در زمان معین شده به وبسایت مراجعه کرده و تغییرات را مشاهده کنند.

Typography: با استفاده از این بخش هم میتونید فونت و رنگ دلخواه برای شمارنده و متن نگهدارنده اونو انتخاب کنید.

 

 

Enable Newsletter form: با فعال کردن این گزینه در زیر شمارنده فیلد ایمیل نمایش داده میشه تا کاربران قادر باشند با وارد کردن ایمیل خودشون و عضویت در خبرنامه زمانی که تغییرات را بر روی سایت اعمال کردید یک ایمیل برای اونها ارسال کنید تا مطلع شده و به سایت برای مشاهده نسخه جدید مراجعه کنند.

Newsletter Email Font و Newsletter Submit Font: با استفاده از این دو گزینه هم میتونید فونت دلخواه را به ترتیب برای متن ایمیل و متن دکمه عضویت در خبرنامه انتخاب کنید. سپس از بخش‌های Newsletter submit background و Newsletter submit hover background به ترتیب رنگ برای دکمه و رنگ هاور دکمه را انتخاب کنید.

Title: در این بخش هم میتونید عنوان دلخواه برای نمایش در بالای فرم خبرنامه را وارد کنید.

Action URL: با استفاده از این فیلد میتونید آدرس خبرنامه خودتون را وارد کنید تا وقتی کاربر ایمیل خودش را وارد کرد و روی دکمه عضویت در خبرنامه کلیک کرد به آدرس عضویت در خبرنامه هدایت شده و به لیست خبرنامه شما در سرویس‌هایی همچون میل چیمپ هدایت شود.

Form method: ازا ین بخش هم میتونید متد خبرنامه را مشخص کنید که در حالت post باشه و یا اینکه در حالت Get که این مورد بستگی به سرویس خبرنامه‌ای که از اون استفاده می‌کنید خواهد داشت.

“Email” field label: در این فیلد متن نگه دارنده برای فیلدی که کاربر ایمیل خودش را وارد میکنه را وارد کنید.

“Email” field name: در این فیلد نام فیلد برای ایمیل را وارد کنید.

Submit button label: در نهایت در این فیلد هم عنوان دکمه عضویت در خبرنامه را وارد کنید.

 

 

در نهایت با مراجعه به تب sicials هم میتونید آدرس شبکه‌های اجتماعی خودتون را وارد کنید تا در این افزونه نمایش داده شده و کاربران در صفحه به زودی برمیگردیم وردپرس با کلیک روی آیکون شبکه‌های اجتماعی شما را دنبال کنند.

 

 

در نهایت بعد از اینکه تنظیمات را ذخیره کردید صفحه به‌زودی برمیگردیم در وردپرس با این افزونه مشابه تصویر بالا نمایش داده خواهد شد.

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا نسبت به ساخت صفحه تعمیر در وردپرس اقدام کنید. اگر در رابطه با نحوه استفاده از این افزونه و ساخت صفحه بزودی برمیگردیم وردپرس سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *